Trevlig Valborg!

Det blir ingen majbrasa för mig, vågar mig inte ut i blåsten om man skulle råka bli ännu mer förkyld så jag stannar inne, kollar på Humorgalan på fyran och myser med en skål godis. Det är jag värd efter denna vecka tycker jag! Men det är tråkigt att inte kunna vara med och fira Millies första Valborg...Mår i varje fall betydligt mycket bättre idag än vad jag gjort sen i söndags. Igår var första dagen jag var hemma med Millie själv och just igår så bestämde hon sig för att ha en jag-ska-bara-sova-40-minuter-totalt-dag. Inte. Så. Kul. Hade ju funkat bra om hon hade nöjt sig med att ligga i babygymmet men nu ville hon bara utföra sin senaste konst i samlingen, "dra sig upp" (nåja, med bra hjälp av någon vuxen såklart)...jag orkade inte riktigt göra den konsten tiotusen gånger, men jag gjorde mitt absolut bästa (med sövningsförsök däremellan) och när Stefan kom hem tvärdäckade jag i soffan. 

Millie bjöd dock på tio timmars sträcksömn inatt och vi har sovit flera timmar idag så nog gav hon tillbaka :)...och det finns ju absolut inget i världen man inte skulle göra för henne men just där och då när man var så trött så man var alldeles yr då var det svårt att hålla kämparglöden uppe och tjoa "hurrrraaaa vad du är duktig" hela dagen. 

Men hon är så duktig, fantastisk och fin och jag undrar vad sjutton vi har gjort utan henne? Och vad har vi gjort för att förtjäna henne? Hjärtat svämmar över av kärlek flera gånger om dagen...

På plats i det som vanligtvis är favoritaktiviteten

Lovade ju förresten bilder på nya sminkväskan från Desigual, som för övrigt är ett av mina favoritmärken, så härliga mönster och roliga och tänkvärda texter på många av sina väskor, kläder och skor...



Smarta småfack och avtagbar del där jag förvarar mascara, eyeliner och kajal, skönt att ha med sig i väskan om man behöver rätta till sminket när man är borta :). 



Läget annars då? Jotack. Det rullar på. Jag njuter av att vara föräldraledig, speciellt den här tiden på året...möta våren, Millies  första, och bara fånga dagen. 

Ha nu en riktigt trevlig Valborg kära du! 

PS: en liten tanke skickar jag såklart till katten Valborg som skulle fyllt år idag men tyvärr fick lämna oss för katthimmelen i vintras 💕.

❤️

mormora
2015-04-30 @ 23:45:07
URL: http://lysogvarme.blogg.se

Mina ögon tåras av kärlek till så många och glädje över er var och en <3. Det är skönt att du nu förstår vad ens barn betyder-allt! Precis allt! Hoppas du fortsätter bli bättre, love!

Svar: Hihi, det har jag alltid förstått men svårt att sätta sig in i den faktiska känslan innan man själv har barn :)
Joysan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0