Bröllopssugen.

Jag tycker nog att jag har ganska många vänner. En del nära. Några ännu närmre. En och annan som är lite mer bekant. Helt normalt på den punkten alltså. Men jag har tamejsjutton inga vänner som gifter sig. Vad är detta? 2012 var vi på ett bröllop, och ett 2013. Och mitt emellan var vi på en bröllopsfest då brudparet gifte sig i hemlighet och senarehöll festen :). Efter det? Nada. Niente. Nothing. Inget. 

Ska det behöva vara så när man är nästan trettio (ja, herregud ja...jag är där nästa år!).

Igår när vi åt frukost satt vi och diskuterade vilka bröllop som bör komma upp i det närmsta (läs: en tre-års-period förhoppningsvis) och vilka vi är absolut garanterade att få gå på. 

Hoppas inte alla väljer samma år bara. 

Jag är hursomhelst så himla, otroligt, väldigt, jättesugen på att få gå på bröllop (egentligen helst mitt eget) och undrar, är det ok att våldgästa någons stora dag? Om man liksom bara smyger dit, smälter in...det blir väl alltid något återbud samma dag? Då räddar man ju upp situationen lite. Tar den platsen som annars skulle stått tom, hehe. 

I brist på bröllop att närvara vid så planerade vi i varje fall kommande bröllopspars möhippor och svensexor ;).

Fördelen med att vi inte gått på så många bröllop är ju att vi har allt det roliga framför oss. Fantastiskt! 

Kalasfina! 

❤️







Ellie
2015-05-27 @ 09:15:49
URL: http://minielli.blogg.se

Folk kanske gifter sig mindre nuförtiden, fast det verkar inte så. Jag hatar bröllop asså...skulle hellre gå på 10 begravningar än 1 bröllop. Usch xD

Svar: Oj, hellre begravning än bröllop alltså? Varför sånt hat mot bröllop? XD
Joysan

Ellie
2015-05-27 @ 10:39:47
URL: http://minielli.blogg.se

Sv: Haha, för att det känns så falskt på nåt sätt. Är ju ändå ingen som håller de där löftena som utlovas på bröllopet (eller ah, en del kanske gör det men verkligen inte alla). Sen gillar jag inte såna "prinsessgrejer" :P

Svar: Ok 😊...ja, jag är ju en obotlig romantiker haha...så jag vill ju gärna tro att alla håller alla löften osv 😊...jag tror att banden i ett förhållande faktiskt blir starkare, att man blir "vi mot världen" på riktigt...men jag har aldrig varit gift så jag vet inte 😂. Som sagt...obotlig romantiker 😁
Joysan

Matilda - Skönhetsblogg
2015-05-27 @ 21:33:56
URL: http://ttilles.se

Jag har faktiskt bara varit på ett bröllop i hela mitt 23-åriga liv!

Svar: Ok 😊. Jag har varit på några fler men skulle kunna gå på minst ett per år om jag fick bestämma, 😆.
Joysan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0