Taggad!

Jag kunde ta på känslan redan i måndags. Ja, nu börjar det verkligen! Min "riktiga" resa. Jag klarade de fyra första veckorna och lyckades hålla igång träningen helt ok...hade en liten svacka vecka fyra men jag kände mig ändå nöjd och peppad när jag vaknade i måndags och taggade för den femte veckan av min lilla hälsoresa. Det var dessutom dags att jämföra resultat från vecka 1. Jag vill ju egentligen inte fokusera på vikt och mått men vill (läs: måste) samtidigt ha svart på vitt att jag gör framsteg så jag är "så illa tvungen". 

Och svart på vitt fick jag. Jag har "bara" minskat 1 kg men har omfördelat lite hull till muskler (säger måttbandet)...

-4 cm runt midjan. 
- 1,5 cm runt låren. 
- 1 cm runt rumpan. 
- 0,5 cm runt armarna. 
- 2 cm runt bysten. 

Framsteg som ger mersmak så nu jädrar kör vi på riktigt! Det har varit roligt att hålla igång träningen och jag får stoppa mig själv lite så att jag inte kör cardio flera dagar på raken! Jag känner hur jag blir både starkare och gladare. Inte jättepigg just nu men det beror nog mest på brist på sömn 😉.

Veckans pass:

Måndag - kort intervall, totalt 40 min (inklusive 10 min uppvärmning och 10 min nedvarvning) Avslutade träningen med ett pass Blast ur "Superlicious" (två varv med 20 rep av varje). Promenad med Michelle på kvällen. 

Tisdag - Vilodag 

Onsdag - lång interval, totalt 30 min. Tycker som sagt att intervallpassen är roligast! Det går fort, både att träna och att se (och känna) framsteg. 



Jag har ingen aning om hur man läser av denna crosstrainer. Kanske är korkad, haha, men det enda som jag vet är tiden. Vilken distans den mäter och hur man läser av hastigheten...no clue! Haha. Well jag mäter mig ju mot mig själv så det ska bli kul att se hur distansen ser ut i förhållande till tiden den sista veckan av detta programmet...

Torsdag - fick sällskap av Prince Charming igen och vi brände av både "Blast" och "Proud" ur min "nya bibel" "Superlicious" 😁. 

Fredag - skulle kört ett långpass på crosstrainern men kände av lite ont i halsen och överbelastade knän från torsdagen så planerade om det passet till söndagen och tog en extra vilodag. 

Lördag - vilodag. 

Söndag - långpass. 40 min i "prattempo" stod det i programmet...så jag passade på att prata med mamma och sen lyssna på podd. Kanske att jag lägger om mina långpass till söndagar framöver? Skön dag där Stefan oftast är hemma eller inte börjar förens 11.30 och då hinner jag ju träna på förmiddagen. 


Tog även en härlig solskenspromenad på söndagen (och har nog fått till ivf fyra vanliga promenader under veckan)

Som vanligt är jag inte helt sams med kosten 🙈...klarar att hålla bra fokus på mina tvådagar och äter betydligt bättre på vardagarna om man jämför mot för några veckor sedan (lite mer åt clean eating...light...) Tack vare Lifesum-appen är det lätt att hålla koll på exakt vad man stoppar i sig och jag har faktiskt bytt ut en del mat som man trodde var bra men som visade sig innehålla  mycket tillsatt socker osv. Så jag äter som sagt bättre...men man kan som vanligt enligt mitt tycke bli bättre och utvecklas mer. Det är kul att lära sig nya saker och framförallt om kost och näring...känner att det är ännu mer viktigt sen jag blev mamma. Vill ge Millie bra mat också och har jag bra kunskap så kommer jag automatiskt ge henne en bra grund 😊.
Men sen är det ju den där helgen som alltid kommer och man vill "gotta till det" lite. Kan inte hålla mig borta från godsaker då...får jobba vidare på det 😉. Kommer absolut behöva skärpa mig för att nå mitt mål...men vill ju heller inte få en tråkig vardag...utan mer jämn balans och få en bra kost som en livsstil...utmaning, indeed! 

Testade bönpasta idag! Hit hos mig. Har upptäckt att jag får i mig alldeles för mycket kolhydrater så detta blir ett bra komplement. 


Så...då taggar vi för den sjätte veckan! Jag la upp veckans träning i kalendern igår...säger som i Mello "Nuuuu köööör viiii!!!!" 😁 



Siw mormora
2016-03-02 @ 21:07:59
URL: http://lysogvarme.blogg.se

Alltid när man läser så vill man kommentera omgående, sedan när man slagit upp kommentarfältet så har man glömt ........ men! två saker: hur lyssnar man på podd? och så: älskar er så mycket!

Svar: Haha, gulle dig! Vi älskar dig också! Kan visa hur man lyssnar på podd när vi ses 😊 😘
Joysan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0