Målbild.



PIGG. STARK. GLAD. 
(Kommer nog tjata hål i öronen på dig med den frasen - som mitt nya mantra, haha)

Men det är mitt övergripande mål. Det är känslan som jag vill kunna ta på och motivera mig med varje dag och därför gjorde jag en moodboard enligt instruktioner i nya Topphälsa (januari 2016). För att nå mål behöver jag (lite extra) av det jag fyllt tavlan med. 

"Whats the plan?" och klockan står för att planera väl och ta mig tiden. Dels att se till att få in träningen varje vecka (som nu under bootcampen då jag ska få in fem pass i veckan) men jag behöver också tid tillsammans med min lilla familj, och min stora. Och jag kommer överlag se till att ta mig tiden till saker som jag mår bra av. Inte ge tid till energitjuvar. Och klockan står ju också för mitt älskade jobb, när jag kommer tillbaka vill jag kunna prestera på topp igen och det gör jag bäst genom att vara pigg, stark och glad 😊. 

Hjärtat står för kärlek, vänner och familj. Det som är allra viktigast i mitt liv och det som får mig att att kämpa lite hårdare i allt jag gör. Jag vet att de alltid finns där och jag vill alltid finnas för dem 😊. 

Lev nu! Behöver ju knappast någon förklaring, det är något jag behöver bli bättre på och tränar på varje dag...att vara just i den stunden som är nu. Fick en bok i julklapp av mamma och pappa som är toppen för detta ändamål 😊. 

Musik behöver jag för att kunna andas, går inte lång stund innan jag drar igång en bra lista på Spotify och när jag tränar behöver jag musik för att prestera mitt bästa. Det är lättare att fokusera när man har en låt att "gå in i". 

Mathjärtat står kort och gott för att tänka på vad jag stoppar i mig. Inte ha fredagsmys varje dag men inte heller ha noll tolerans mot det (sist jag gjorde en sån här resa så var jag benhård mot mig själv. Aldrig mer säger jag bara! Vill få in ett sundare leverne som livsstil) 

De rosa lådorna står för att jag vill ha ordning och reda. Jag vill ha "var sak har sin plats" och snygga förvaringsmöjligheter. Struktur liksom.
 
Och pengen står lite grann för att pengar faktiskt är viktigt. Inte att man behöver ha hur mycket som helst, men att ha så att man kan köpa bra mat...och det man satt upp som belöning när man nått mål 😉. Ja, 
pengar är viktigt i den bemärkelsen att man inte vill behöva tänka på det eller oroa sig över det och jag ska bli bättre på ordning och reda där också. Inte slösa så mycket. (Jag och Stefan kompletterar varandra ganska bra där. Han är spara, jag är slösa 😉).

Bilden med pass, solglasögon och mobilen står för att jag vill resa mer och se mer av världen...och det är roligare att göra när man är pigg, glad och stark!

 Och träningspodden, som jag älskar den podden! Känns som man är ute och går med ett par vänner i öronen och jag är glad att jag bor på landet och sällan möter någon på mina promenader för ibland skrattar jag högt. Inspirerande, kunskapsbildande, ärlig, rolig...toppenbra helt enkelt! 

Just do it, enkelt egentligen. Ta tag i det bara, på en gång. Oavsett vad det gäller. Det har blivit ett litet vardagsmotto för mig 😊. 

Och siffran tio då? Står för att nå min målvikt. Sätter den sist här, för allt som jag nämnt innan är det som är viktigt. 10:an är "bara" en siffra, en målsättning och något att mäta mig mot för att se så att jag gör rätt 😊. 

Den 18 april ska jag vara i mål. Med bra träning, bra mat, vardagsmotion och lite jävlar anamma kommer det gå galant. Hejja mig! 👊 




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0