Better safe than sorry.

Jag är envis. Har jag bestämt mig för något så blir det oftast så. Gillar absolut inte att behöva kasta in handduken. Så jag gör det inte 🤓. Det är både en bra och en mindre bra egenskap det där med att vara envis. Som imorse tex...bra egenskap. 05.30 gick jag upp. Bara för att springa dagens tur. 3 km i lugnt tempo stod det på programmet. V a r f ö r lugnt tempo?! Jag vill ju slå rekord. Öka tempot. Bli ännu bättre. Alltid ligga först. Vara bäst. 


Prestationsprinsessa. Har nog alltid varit det.  Jobbar på det. Att inte  ställa så skyhöga krav på mig själv. Sprang i varje fall mina 3 km och höll utsatt (!) tempo. Skön runda! Solen sken och det var en härlig känsla i luften...fredag och löning bland annat 😉...bra start att vara så där irriterande hurtig 😁. 

I helgen ska jag ju som sagt klara mitt första delmål. Förhoppningvis får jag med mig Prince charming (Edit: Susanna följer med). Om inte så följer Prince not-so-charming med. Mitt självförsvarsspray. Det är så jag vågar mig ut ensam numera. Tråkigt men sant. Till dig som våldtar, överfaller och förnedrar oss kvinnor, till dig som tar dig friheten att beröva en annan människa något av det bästa man har - sin egen frihet och rätten till sin egen kropp, till dig som fysiskt och psykiskt misshandlar och trycker ner, jag har bara en sak att säga - dra åt helvete! På grund av er vågar jag inte gå ut när jag vill (speciellt inte kvällstid), jag ser mig alltid över axeln när jag är ute ensam och jag kommer aldrig någonsin att känna mig helt trygg utan sällskap. Jag menar...att välja bort en kvällspromenad/löptur mot risken finns att bli våldtagen/överfallen/mördad...inte så svårt val! "Hur många händer det för då?!" Ja, kanske inte alla eller ens 10% men jag känner inte att jag har råd att chansa! 

"Better safe than sorry" 

Lyssnade om just detta på veckans avsnitt av "sanningspodden" och jag verkar inte vara ensam om att tänka så här eller vara förbannad över hur utlämnad man känner sig...Lyssna om du har tid, bra avsnitt! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0