I liv & skratt du frågar mig...

Åh...jag vet inte riktigt hur jag ska börja att beskriva den här dagen. Den har bara varit så himlans rolig!

Jag valde att sova länge och gick inte upp förens vid halvelva. Tog en lång skön dusch, la på sminket extra noga istället för tjofftjoff som det brukar bli och sen fixade jag iordning en stor svart kopp kaffe (hade ingen mjölk hemma :-(...) och drack den i lugn & ro. Sen damp posten ner i hallen. En mobilräkning...som råkade hamna på 675:- istället för på 500:- som är mitt tak. Något måste ha blivit fel..men vad gör det när jag sekunden senare öppnar min lönespec & ser att jag fått lite drygt 7000:- mer än vad jag räknat med! Jag blev överlycklig! 

Direkt började jag fundera på vad jag skulle kunna göra för min lilla extrapenning...men jag stoppade de tankarna ganska snabbt  eftersom jag måste bli mer ekonomisk och behöver faktiskt inte göra av med pengarna så fort de rullar in.

Jag knallade sen ner till jobbet & tjoade, tjimmade & jobbade med M...vi bara skrattar, haha. Om man ska hitta en bättre abetskamrat så får man leta länge, länge! Det hade kommit ännu lite fler varor & mitt i kartongen låg en bunt med julklappar från företaget till oss. Varsin, fint inslagen i rött julpapper. Vi hade inga pepparkakor...hemma höll jag på att skriva, snacka om att se sitt jobb som sitt andra hem! Menar självklart att vi inte hade några pepparkakor på jobbet, men jag satte på lite kaffe & så skulle vi fuska lite & öppna julklapparna idag istället för att vänta en hel månad...

Jag kan ju säga att vi blev glatt överraskade! Jag tänker inte tala om vad vi fick men åh vad den är fin!


Sen måste jag bara tillägga att jag ikväll fått ett roligt samtal från min kära mamma att en journalist i norge ska skriva en bok om och i nära samarbete med Åge Aleksandersen och han ville gärna höra våran story om "Ljus & värme" och vad sången betyder för oss. Den är en stor del av mitt liv och varje gång som det hänt något positivt runt mig så har "Ljus & Värme" dykt upp på radion. 

När mamma väntade mig så spelades den väldigt mycket på radion. När jag ploppade ut med dunder & brak i v.25 så dök den upp på radion varje gång jag gjorde framsteg i min utveckling. Och efter det har den följt mig i livet...bl.a när jag fick ett mycket välbehövligt jobb hemma i Töreboda, så spelades den i "Big-Brother-huset" av alla ställen, samma dag. När M ringde & talade om att jag fick mitt nuvarande jobb så började den spelas på radion precis när vi lagt på luren.

Jag kan skriva en lång punktlista på tillfällen där låten dykt upp i samband med positiva händelser. Både stora & små...Visst var den omåttligt populär vid tidpunkten då jag föddes och skeptiker kan säkert hitta borförklaringar. Men ibland känns det bara kusligt (på ett positivt sätt) hur den har en förmåga att dyka upp då det blir som ett tecken på att jag gör rätt och att allt kommer bli bra. Därför känns det extra bra att Åge gör sig påmind just idag! 

För mig kommer "Ljus & Värme" alltid betyda väldigt mycket och ge mig extra tro & kraft när jag behöver det som mest.






När solen jagar natten bort
så kryper du intill mig.
Jag gömmer alla tunga tankar
som var där igår.
I liv och skratt du frågar mej
om regnet och om solen,
och svaren som jag ger dig
hade inte jag igår

Tack för att ni finns! :-)
RSS 2.0