Min jul 2010.


Min jul 2010 har varit underbar, mysig, härlig, rolig och fin. Den började med mysfrukost och lite paketutdelning. Jag har inte stressat runt i år och köpt julklappar till Gud & hela världen. Jag bestämde mig för att köpa en var till mamma & pappa och en som de fick tillsammans. Och sen en var till David och Rasmus eftersom det var dom som skulle vara där jag var på julaftonen. Och sen blev det såklart en julklapp till våran, från och med i år, nya tradition, julklappsleken. Berättar mer om den längre ner...
Jag gick i pyjamas ändra fram tills vi skulle fira med familjen Berglund. Också skönt. När jag väl gjorde mig iordning så passade jag på att försöka locka håret med min plattång. Kanske inte det smartaste projektet att starta med på julafton så det slutade med att jag hade lockar på sidorna och frissigt i bak, haha.
Julbordet smakade som vanligt alldeles underbart. Jansons Frestelse och dopp i grytan är mina favoriter. Och sillen såklart. I år hade mamma gjort vitlökssill. Gud så god den var! Och så köttbullarna. Hemmagjorda, på riktigt.
Ja, man blir ju så himlans mätt av julbord också. Du vet ju hur det är. Man laddar hela dagen och när man väl äter så tar det stopp och man hamnar i köttbullskoma på två röda. Ändå laddar man en portion till. Ett måste liksom, hihi. Efter julbordet satt vi och päste & jäste, babblade på om allt mellan himmel och jord. Det är högt i tak i våran familj och vi har nära till skratt. Underbart. När vi hade jäst klart var det alltså dags för julklappsleken. Jag har läst om den här leken i flera bloggar och alltid tyckt att den verkar vara rolig så det var verkligen spännande att prova. Vi tyckte allihopa att den var rolig. Jag fick nummer nio på min lapp (man drar lappar som är förnumrerade) och jag var alltså sist ut med att få välja min julklapp. Jag hade ju då fått se vad alla andra hade fått så jag valde att hämta min klapp och byta den mot Robbans tre trisslotter. Kanske verkar taskigt, haha, men det är ju vad leken går ut på ;-). Jag vann 75 kronor.
När julklappsleken var klar så fortsatte vi med "Helt hysteriskt". Ett spel som är precis som namnet antyder. Fy sjutton vad roligt det är! Man får "tvång" under spelets gång, till exempel ska man säga "Visserligen är jag en idiot men..." innan man säger det man egentligen tänkt säga. Eller så ska man prata som om man är riktigt förbannad. Eller så ska man låtsas dra ut ett hårstrå ur näsan på någon av de andra deltagarna varje gång an ska flytta sin spelpjäs. Alltså, verkligen, helt hysteriskt. Och vi hade också helt hysteriskt kul. Storebror Roger vann fyra gånger om. Något han var stolt över...
Sen var helt plötsligt julaftonen över. Men som sagt, underbar, mysig, härlig, rolig och fin var den och jag kommer minnas den länge :-).
Tack mina fina nära & kära för en underbar dag!
Imorgon är det dags för jobb igen :-). Jag & Emsan ska tappert kämpa med annandagsrea och med all säkerhet en massa länkförkortningar med tanke på att många Nyköpingsbor verkar ha fått klockor i julklapp i år ;-)
Visar imorgon vad jag fått i julklapp. Det inlägget kommer bloggas upp på www.minipiglet.blogspot.com



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0