Mats Paulson - Barfotavisan.

Mats Paulson - Barfotavisan




När jag var liten var det regel snarare än undantag att vi bastade minst en gång i veckan. Speciellt på helgerna då huset var fullt med folk. Mamma och pappa har varit familjehem så länge jag kan minnas och på helgerna fick jag tre extrasyskon och bland det bästa vi visste var bastun och "nynn-tävlingen" som gick ut på att en av oss skulle nynna på en sång och så skulle alla andra gissa vilken låt det var. Den som gissade rätt fick äran att nynna på nästa sång. En av de sånger som allt som oftast nynnades fram från mig var Mats Paulsons "Barfotavisan" - en av de första låtarna jag lärde mig utantill eftersom det var avslutningssången på lekis inför mitt första sommarlov.

Jag kommer ihåg hur vi stod vid staketet, alla i min lekis-klass, och sjöng "Det finns så mycket att titta på när sommaren kommer till oss. Grodor som hoppar i bäck och damm och kalvar som nyss kommit loss..."

Än idag kan den här sången ploppa upp i min lilla hjärna och jag åker tillbaka i minnet, till min första "skolavslutning" och till alla härliga bastukvällar där vi sjöng. Hellre än bra *fniss*



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0