Om drömmar, utmaningar och vägen till mål.

"You're my inspiration." - låten som hamnat på min "heliga lista" och som påminner mig om våren 2012 när jag jobbade stenhårt i Stockholm, pendlade från Nyköping, hade ett utmanande år bakom mig och längtade lite efter att landa. 
 
Det var en kall höstdag i november 2011. Exakt fyra år sedan på dagen idag faktiskt. Sjunde november. Jag jobbade min allra första dag som butikschef på Ur & Penn i Vällingby. Ett halvår tidigare hade jag alldeles precis jobbat min första vecka som butikschef på Ur & Penn i Skövde. 
 
Allt det här, som hände under året 2011/2012 var bara dröm på dröm på dröm som gick i uppfyllelse. Men det var också drömmar som jag hade jobbat så hårt för att nå. Blod, svett och tårar. 
 
Om man tar det från början så startade min förälskelse med Ur & Penn i Juni 2007. Jag arbetade extra under min första sommar här i Nyköping men sedan blev det fortsatt och jag ville aldrig lämna mitt jobb. Så jag följde magkänslan och tackade nej till jobb inom både vård och industri. Det skulle ta död på mig att behöva utföra ett monotont jobb dag ut och dag in. Jag kommer alltid att vara tacksam mot Malin, det var hon som anställde mig i Nyköpingsbutiken. Om du bara visste hur mycket jag ville jobba i butik ❤️. När jag hade jobbat halvtid i butiken i tre år kände jag att jag ville vidareutvecklas och kom in på en ettårig butikschefsutbildning där en tredjedel var praktik. Jag har alltid gillat "learning by doing" så det var perfekt för mig. Sista delen av min praktik gjorde jag på jobbet för att jag ville lära mig så mycket som möjligt om just Ur & Penn.
 

 
När jag var klar med utbildningen ville jag landa lite, gick tillbaka till den tjänst jag hade innan studieledigheten. Kom in på vår internutbildning "Ur & Penn academy" och gick den också, träffade många härliga kollegor där. I mars 2011 fick jag veta att vi skulle öppna en butik "hemma" i Skövde. 
 
Jag. Var. Bara. Tvungen. Att. Söka. 
 
Satt uppe halva natten och filade på min ansökan. På mitt personliga brev. På min meritlista. Ändrade utformning och typsnitt, piffade och donade. Skrev till, tog bort, läste igenom och fortsatte så tills jag kände att nu, nu, kan jag skicka in den här och känna att jag faktiskt gjort allt jag kan för att få jobbet. 
 
En dag ringde telefonen. Intervjun var bokad. Jag har aldrig varit så nervös i hela mitt liv. Jag kunde inte hålla varken kaffekoppen eller prata ordentligt men jag fick fram det jag ville och ett par veckor senare ringde Malin, min blivande regionchef, och sa "självklart vill vi att du ska bli butikschef i Skövdebutiken!" Den känslan glömmer jag aldrig. 
 
Samtidigt hade jag träffat Stefan. Min fina Prince Charming som jag bara kände i hela mitt hjärta och min själ att det är ju hos honom jag ska vara. Kluven var jag men jag ville ju inte missa chansen att jobba med det jag drömt om. Stefan lugnade mig och sa att det som är vi, det löser sig. Ska vi vara tillsammans, vilket tiden kommer utvisa, så kommer vi att fixa det <3. 
 
 
"You know our love was meant to be the kind of love that lasts forever"
 
 
Jag hade ju redan tackat ja till tjänsten. Men det var så skönt att ha Stefans stöd. Kommer alltid vara tacksam för det. 
 
När jag minns tillbaka på mitt första halvår så var det både roligt, lärorikt, utmanande, jobbigt, spännande och skrämmande. Trots utbildningen så stod man ju inför helt nya utmaningar och det finns såklart flera saker som jag skulle sagt och gjort helt annorlunda idag. Men så är det ju med erfarenhet :). Jag kommer också alltid ha en speciell plats i mitt Ur & Penn-hjärta för tjejerna i Skövde, de kommer ju alltid att vara mitt första team ❤️. 
 
Vällingby då, hur hamnade jag där? De ringde från huvudkontoret och frågade om jag var intresserad av en butik i Stockholm. Som om jag inte tyckte att jag redan hade haft nog med utmaningar under detta året så tackade jag ja. Jag skulle komma närmare Stefan men hade fortfarande lätt att ta mig hem. Utmaningar är alltid roligt och Stockholm är en stad som jag alltid har tyckt väldigt mycket om. Jag kunde bara inte tacka nej och har aldrig ångrat mig...
 
 
 

I juni 2012 blev Nyköpingsbutiken ledig och jag var inte sen med att säga att jag var intresserad av att ta över den och sedan dess har jag varit där. Man behöver komma bort för att komma hem ❤️. Och vilket superteam vi är! Tack för att ni finns! 
 
Fantastiskt lärorikt att under ett år ha fått äran att vara med och bygga upp en helt ny butik, starta upp ett nytt team och ta över två butiker med ett redan befintligt team. Utmaningar, indeed. Men jag har haft så roligt!
 
Och som jag har vuxit som person under de här åren. Och vad jag har njutit av att se andra människor växa. Jag älskar verkligen mitt jobb och jag kommer alltid att vara tacksam mot Ur & Penn för alla chanser och möjligheter jag har fått. För att ni har trott på mig. Drömmar och mål fortsätter man alltid att ha. Jag känner att jag har nått många av mina mål sedan jag började på Ur & Penn och kommer fortsätta att sätta och nå nya mål - the sky is the limit. Man blir aldrig färdig :). 
 
Efter att jag gick hem på föräldraledigt så har många av "mina" Urpor (som jag kallar oss, haha) antagit nya utmaningar i livet och är inte kvar på företaget. Nu har jag varit hemma i tio månader och det känns, haha...jag älskar att vara hemma med Millie men det börjar rycka lite i ledarskapstarmen, att få coacha, pusha och se resultat...att vara en del av jobbet liksom. Svårt att förklara och jag njuter till fullo av att vara hemma. Men som sagt, man känner att man varit borta ett tag. 

Ett litet tackbrev till ett roligt jobb så här en helt vanlig lördag...Sen är nog detta är lite av en tacktext till er fina människor som har sett mig och lyft mig och som jag har haft och har äran att jobba tillsammans med. TACK Malin, Angelica, Malin, Jenny, Jörgen och Anna 💙. Och såklart tack till stjärnorna i Skövde, Vällingby och Nyköping ❤️

(Jag hoppas också att jag kan inspirera någon där ute att våga följa sina drömmar. Att sätta upp mål och lägga fokus på att ta sig dit. Och att man ska lita på sin magkänsla. Om inte jag hade gjort det så hade jag garanterat jobbat med något jag inte alls hade trivts med och med tanke på hur mycket tid man lägger på att jobba så är det verkligen inte värt att vakna varje dag och vantrivas med det man gör - men det är så mycket värt att verkligen tycka om det) 
 
 
Siw mormora
2015-11-07 @ 21:54:43
URL: http://lysogvarme.blogg.se

Min älskade Pyttis! Som är så duktig, klok och vacker <3. Platsar verkligen i din superfina syskonskara <3 Mamma STOLT!




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0