Hallelujamoment.

Första duschen efter att man varit sjuk, du vet hur den känns va? Änglakören som sjunger, håret  som känns mycket längre, huden lenare och när man ser sig i spegeln ser man ut som en helt ny människa. Lite extreme makeover fast på riktigt. Och allt är ju sant...håret är längre för det har ju blivit tvättat och borstat för första gången sen 1800-talet (slipper sitt svinto med andra ord), huden är lenare för att den har ömsat sitt döda hudlager och när man ser sig i spegeln är det definitivt inte samma människa som nyss hoppade in i duschen...

Änglakören? Jag har min egen. Millie heter hon och sjunger för det mesta "Imse vimse spindel" 😊. 

ÄNTLIGEN börjar jag bli frisk! Hallelujamoment. Har nog aldrig varit förkyld så här länge och förlåt kära du för att jag tråkar ut dig med tjat om denna förkylning men jag måste ventilera den lite 😉. Har jag sagt att mitt öra börjat vissla på köpet? Blåser verkligen rakt igenom det...

Både söndag, måndag och idag har jag orkat gå ut och gå. Idag tom långpromenad med bästaste Susanna, för att hämta J på dagis/fsk. Genom skogen, så terräng med andra ord, hurra för orken! Dagens roliga förresten; glömde för andra gången att slänga mina sopor när vi gick förbi sopstationen, kom på det precis när vi klivit in i skogen. Iddes inte springa tillbaka utan tänkte att vi tar det på tillbakavägen (likt förra gången jag glömde bort sopstationen) men när vi var på väg hem igen stod inte min påse kvar! 😱 Så till dig som så snällt (antagligen) slängt min soppåse, tack och bock! Och det var aldrig tänkt att den skulle stå där. Jag är ingen nedskräpare. Vill bara vara extra tydlig med det, 😉. Brukar t.o.m plocka upp skräp och slänga i papperskorg när jag ser det ute i naturen. Om du vill ha vittnesmål på mitt goda uppsåt så finns min bästa vän Susanna som vittne på telenummer 073-2789...nah, skojar bara! Men på riktigt så hoppas jag inte att någon blev less på "alla dessa slarviga människor som bara ställer sopor överallt!" 

Ain't gonna happen again! Promise. 

Våffelmiddag och kärt spontanhäng med Susanna, J och C gjorde denna eftermiddag/kväll! Imorgon får jag hänga med fina Sandra och Noah, hurra! 

Mvh/ Utsvulten på socialt umgänge 


Igår vårstädade vi hallen helt enligt förvaringsdrottningens uppdrag vecka för vecka. Skönt med mer plats! 






Siw mormora
2016-04-20 @ 16:45:04
URL: http://lysogvarme.blogg.se

Jag vet att du är frisk nu för du överlämnade förkylningen till mig buuu.... Feber och sängliggande hela dagen, nyser, hostar och gör allt hör förkylning till. Men bra är ju att du och Millie är friska nu :)

Svar: Så tråkigt att du inte är kry 😞. Inte meningen att smittas 😞 💕
Joysan




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0