Blommor och inskränkthet.

Tisdag. Jag sitter i soffan och väntar på Prince charming. Vi ska kolla lite tv innan läggdags. Känner mig lite illa till mods ikväll efter en händelse på jobbet idag. Vi har ett fantastiskt projekt som U&P har startat, "Give time" heter det, vilket går ut på att ge människor i utsatta situationer hjälp och stöd. Just nu är våra insatser i Ritsona i Grekland för att hjälpa flyktingarna där. 1% av våra intäkter går dit och vill man så kan man runda upp på sitt köp så går de pengarna oavkortat till "Give-time-projektet"...ibland frågar jag kunder om de vill runda upp...så även idag. Oftast säger de ja 😊...ibland säger de nej. Idag var det en kund som sa "Nej VERKLIGEN inte!! Så, nu fick du veta PRECIS vart jag står i den frågan också!!"

Jag tycker det är helt ok att säga nej såklart...men tonen i personens sätt att säga det på...det låg en avsky i det som jag inte mött ansikte mot ansikte på det här sättet. Blev verkligen illa berörd. Jag hoppas innerligt att denna människa aldrig någonsin behöver hamna i en liknande situation som flyktingarna i Grekland är i och att människor runtom tänker likadant då 😞.

Nog om det. Kände att jag behövde skriva av mig, och som väl är möter man 95% positiva kommentarer 😊.

Planterade om lite blommor igår 😊. Behöver införskaffa lite nya krukor till porslinsblommorna men i övrigt verkar mina små blommor må helt ok. Kul!

Mvh hon utan gröna fingrar

Planterardags
En liten omplantering.
Och en liten hyacint i krukan jag fick av syster i Arbrå förra året 😊.
Och en till hyacint till bänken i vardagsrummet😊.
Inte en blomma men lika vacker som en. Gammelrosa väska från jobbet...ynka 98:- nu 😊



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0