Ännu en träningsvecka.

Den här självdisciplinen som jag vanligtvis besitter en rätt rejäl portion av verkar ha tagit semester efter att Prince Charming gick hem...i måndags blev det en vilodag fast det i vanliga fall är min "kicka-igång-en-kick-ass-vecka-dag" där jag gärna kör något lite tuffare pass så att jag får flååååsaa...men (!) jag vägde upp det med att unna mig riktigt bra mat när vi då, som nämnt i tidigare inlägg, hängde i Västervik denna dag 😊.

Tisdag (och fredag) gjorde jag Blast-passet ur Superlicious. Igen...hahaha! Men det är riktigt bra övningar för hela kroppen! Om du är nyfiken på övningarna i boken så finns den att beställa på Adlibris, du kommer inte ångra dig! ("Superlicious" heter den, skriven av Sofi Fahrman och Julia Fors)

På fredagen hade jag förresten träningssällskap av både Stefan och Millie. Den sistnämnda är ju världens gulligaste träningspartner 😉. Tydligt att "barn gör som vi gör" när hon försökte härma övningarna 😁.

Onsdagspasset blev korta intervaller enligt programmets fjärde vecka i "stora löparboken för kvinnor". Ja...jag har fastnat på vecka fyra 🙈. Känner mig inte helt motiverad att nå målet just nu (5 km på 28 min)...däremot är jag extremt motiverad att hålla igång träningen (tror faktiskt att jag är mest "rädd" för att inte klara mitt mål så då skjuter jag på det ett par veckor 😉. Jag vet att när jag har bestämt mig, på riktigt, så kommer jag nå mitt mål. Sänker takten lite bara och njuter ordentligt av balansen jag hittat 😊.

Lördagspasset blev intervaller på crosstrainern. 3x5 min med 1 min vila mellan varje. Inte ett toppenpass måste jag säga. Fick inte till något bra flyt och musiken var inte heller nåt vidare (kör Spotifys "running-genre" som spelar rekommenderade låtar i ett visat tempo) och just musiken är viktig för mig för att få till en bra takt i både ben och andning.

Men jag fick flåsa, blev svettig och kände mig nöjd...så helt ok ändå!

Måndag, torsdag och söndag blev alltså mina vilodagar 😊

Imorgon är det ny vecka och nya möjligheter. Tänker försöka få in lite mer morgonträning...




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0