Framsteg och veckans träning.

Ja, här sitter jag och tänker på framsteg. Det var ett tag sedan jag tog tag i min krage och bestämde mig för att jag ville bli gladare i själen igen...25 januari började jag min "lilla hälsoresa".

Pigg. Stark. Glad.

Ja det var ledorden det. Med äkta kämparglöd och lite jävlar anamma skulle jag på 12 veckor ha nått den härliga känslan av positivitet och att ingenting är omöjligt...och -10 kg på vågen. Inte för att just minus 10 kg på vågen skulle göra mig stark, pigg och glad utan för att jag visste att jag inte mår bra varken i kropp, knopp eller själ av att ha just dem extra kilona på mig...

Jag ska i ärlighetens namn säga att när de tolv veckorna hade gått så hade jag fortfarande 5 kg kvar att gå ner och mitt fokus hade kommit och gått lite. Men, jag kände mig starkare, piggare och framförallt gladare vilket ju var mitt primära mål.

Och samma sak gäller nu. Fortfarande ca tre kg kvar...men det säger väl egentligen allt för jag mår så mycket bättre nu och det beror inte på siffrorna på vågen! Ett halvår senare så har jag, faktiskt utan att riktigt tänka på det, hållt igång träningen VARJE vecka...och kosten helt ok. Och där är anledningen mitt välmående...Jag älskar att välja nyttigare alternativ och är lite paff över hur mycket jag har valt bort förut i tron om att jag då har "unnat mig" (godis, chips, bullar osv) men SOM jag unnar mig nu! Jösses vad mycket gott OCH nyttigt det finns! 😊 Win-win!

Och hur gick det förra veckan då?

Måndag: korta intervaller på crosstrainern (15x30 sek med 30 sek vila)

Tisdag: Ah, blast, som vanligt. Men idag ute på altanen. Skönt men varmt! Två varv blev det. Mitt uppdrag till nästa vecka ska bli att hitta ett nytt helkroppsprogram 😁.

Onsdag och torsdag vilodagar (med kryssning och god mat & dryck 😁)

Fredag: samma som måndag 😊.

Lördag och söndag vilodagar.

En lugn vecka med andra ord.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0