Veckans träning.

Även om vardagsbalansen sviktat lite så har balansen på träningen varit lite bättre den senaste tiden. Jag är duktig på att anpassa mig och har lagt min träning på morgnar (ställt klockan minsann! 😉) eller kvällar. Har motivationen svikit så har jag bokat in en springtur med Michelle eller Susanna och vissa dagar har jag bara valt att gå ut och gå istället för ett konditions- eller styrkepass.

Är inne på min tredje vecka på programmet för att springa 5 km på 28 min. Gör samtidigt "bootcamp-programmet" i superlicious igen för att hålla igång mer träning än "bara" kondition.

Känner mig stark, skön känsla!

Måndag: Favoritprogrammet "Blast" ur Superlicious. Tungt och svettigt! Trodde aldrig hemmaträning kunde kännas så bra! Några extrasteg och lyft eftersom Millie var med 😉. Kul att träna "tillsammans" med henne!

Tisdag: intervaller med Michelle. 12x1 min med 30 sek aktiv vila. Skönt pass och jösses (!) vad vi bor bra här i Kisäng 💜.

Onsdag. Vilodag.

Torsdag. Tanken var ett styrkepass ur "Superlicious" men tiden gick inte ihop sig riktigt. Bokar om det till söndag istället. Att boka om, inte boka av, är viktigt för mig.

Fredag. Självdisciplin är min bästa vän. Upp 07.00. Ut på tur, aldrig sur 😉. Ett pass långa intervaller. 10 min i 6.00-tempo och 10 min i 5.30-tempo. Gick riktigt bra. Kände mig lätt och som att jag verkligen har utvecklats. Roligt! Roligt var det också att ha med mig sällskap i form av Michelle igen 😊...mycket lättare att kliva upp när man bokat träningen med någon 😊.

Lördag. Vilodag (kvällspromenad bara)

Söndag. Michelle hakade på idag också 😊. Promenad till båtbryggan (20 min)...ett halvbra Blast-pass ur Superlicious. Jag försökte mig/oss på någon form av tabatainspirerat intervall-upplägg men det blev sjutton inte bra alltså, haha. Och att försöka göra upphopp på flytbrygga - mindmapen på den?! Men då vet vi det till nästa gång, hahaha. Sprang hem (2 km)...härligt pass ändå, dels för att vi tog det lite som det kom (sprang hem för att vi kände för det t.e.x) och dels för att man fick det gjort på morgonen vilket ger energi för hela dagen! Söndagar har blivit min sköndag - jag tränar hellre än bra just denna dag och sätter inga krav på att vara bättre, snabbare, duktigare, starkare. Är så enormt duktig på att mäta mig mot både mig själv och alla andra hela tiden så en dag i veckan sänker jag ribban och släpper garden 😉.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Joysan

- Make each day count!

RSS 2.0