Förlåt Håkan.

 Jag mådde så illa när jag fick höra vad som hade hänt i Stockholm i fredags. Så nära. Är det här den värld vi ska låta våra barn växa upp i?! Nej. Så fan heller. Förlåt för att jag svär men ända sedan i fredags har Stockholm och Sverige visat en enorm styrka och fantastisk sammanhållning. Terrorn kommer aldrig vinna! 


Usch, hittar inga ord. Har stirrat på skrivtecknet ett tag nu men vet inte hur jag ska formulera mig. Kan inte sätta ord på känslorna för att de är för många. Jag är både arg, ledsen, förbannad och sen så är jag rädd, fast jag inte vill vara det. Jag är så rädd för att råka vara på fel plats vid fel tillfälle någon gång. Och jag är ännu mer rädd för att någon nära eller kär ska råka vara det ❤. 

Överlag var det en tuff vecka förra veckan med mer motvind än medvind. Men är det något jag har lärt mig och framförallt verkligen förstått och insett det senaste året så handlar allt om inställningen. Jag skulle absolut kunna lägga mig ner och gråta. 

Eller så tar jag upp mitt affrimationsblock (magi, jag lovar, testa!) skriver ner några viktiga rader och sen är det bara upp på hästen igen.  Typexempel när jag idag sprang milen för tredje gången för att nå mitt första delmål, att klara det på 65 min...och jag gjorde det! Tänk om jag bara hade skippat det efter första försöket för att jag inte klarade det direkt...det här är en mentalitet jag försöker ha med mig. Att inte ge upp. Att visualisera målet och bara fortsätta. En fot framför den andra. Fortsätta tills jag är i mål. 

Jag skrev att allt handlar om inställningen. Tar tillbaka det 😉 och lägger till "musik" också. Håkan (med flera) hjälpte mig klara milen idag. Och jag måste nog få med en offentlig ursäkt. Har alltid sagt att Håkan Hellström inte kan sjunga. Har aldrig gett honom en ärlig chans. Men nu så, efter att jag fastnade för att springa och upptäckte vilket bra tempo det är i många av hans låtar. Nytt fan är jag. Och vilka texter, vilken musik. Imponerad! 

"Res dig efter varje smäll, du har en ängel på din axel. Din tid kommer" 

Prince charming kom hem med en ros till min bil häromdagen 😁
I fredags åkte jag för första och sista gången till Ica när jag hade hämtat Millsan på fsk. Trotsåldern, välkommen!
I lördags började vi dagen med Buskul med Jason (och massa andra barn och föräldrar men Jason var viktigast för Millie 😁) Så roligt initiativ, hoppas på fortsättning i höst!
På Ikea i lördags eftermiddag. Busig Millie som röjde runt medans föräldrarna valde garderober. Äntligen! Lovar lite bilder från vår "nya" hall sen!
Köpte mig ett litet kinderägg på väg hem 😂



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0