Ärtsoppa, priviligerade föräldrar och crosstrainingpass.

Millie sa "ooova" [jag vill sova] och jag passade på att träna. 


Jag vet, vi fick inget riktigt barn, vi fick en liten minigumma som säger till när hon vill sova middag eller lägga sig för kvällen, som har sovit hela nätter sen hon låg i magen, som inte är särskilt förtjust i pannkaka men öser i sig ärtsoppa, och som bara är underbar, alltid. Aldrig gnäll, skrik eller bråk. Jag VET att vi är priviligierade som har fått ett så lätt barn så det här är inte för att skryta utan för att säga att jag är så tacksam som, tex som nu, kan passa på att träna när jag lagt henne för middagsnapen, istället för att ha behövt stå och vagga henne en timme för att hon måste sova för annars blir hon ett litet minimonster (många småbarnsföräldrars verklighet)...för hade man behövt det så hade man garanterat inte orkat köra ett konditionspass när hon väl somnat...you see my point? 😊 Så tack Millie för att du är så fantastisk som du är! 

Detta var förresten mitt första crosstrainingpass sedan den 29 januari när jag, efter att ha bloggat upp att jag "ääääntligen är igång igen" åkte på en rejäl förkylning och har fått ha träningsuppehåll sedan dess. Nästan två veckor och jag har egentligen ingen aning om hur man gör då när man är mitt i ett program? Jag hoppade över vecka tre helt enkelt och körde första passet på fjärde veckans upplägg, kommer hoppa över långa intervaller och köra ett långpass imorgon 😊. Om någon som läser nu vet att detta blir heeelt tokigt så får du gärna hojta till, men annars litar jag på min magkänsla och tror att det blir bäst i det stora hela. 

Nu ska jag ta mig en dusch och sen kilar jag och Millie iväg på kalas hos världens bästa treåring Jason! Hurra! 





Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

RSS 2.0