Träningsvecka nummer fyra.

Har både varit motiverad och omotiverad den här veckan. Känner inte riktigt igen mig själv i att vara omotiverad så här "tidigt" i en målprocess. Borde vara som mest taggad nu men om sanningen ska fram har tröskeln varit rätt hög till varenda pass jag gjort. Men bara fram till att jag kört igång mitt pass. Några minuter in så tänker jag alltid "lika bra att ge järnet nu när jag ändå står här..." hahaha. Ibland undrar jag hur frisk jag är som dividerar med mig själv på det där viset, men så lyssnar jag ju på träningspodden och har hört att Jessica Almenäs också "pratar med sig själv" så då är vi ju åtminstone två stycken 😉. 

 
Har haft en helt ok vecka på träningsfronten. Har gjort mina tre pass som jag ju har lovat mig själv att göra och följer programmet för milen bra. Korta intervaller på CT:n i tisdags och på onsdagen blev det faktiskt mitt första löppass utomhus någonsin under vinterhalvåret. Nöjd även om jag var livrädd för att halka, haha. Hade bästa Susanna med mig annars hade jag inte vågat springa ute. 
 
I lördags blev det veckans långpass, även det på CT:n. Kändes som poletten föll ner vad gäller fem-minuters-metoden (läs mer om den i "stora löparboken gör kvinnor"), hittade rätt känsla och rätt sätt att pusha mig själv och fick ett riktigt endorfinrus som höll i sig hela dagen. Kul! 
 
Den här veckan nådde jag också ett litet delmål - att ha tränat tre ggr/vecka i fyra veckor. Grattis till mig. Nu får jag belöna mig 😊. 
 
 
Dags att lägga planeringen för veckans pass innan det är läggdags.
 
Efter lördagens pass 😊 👋
Sid and Sue 😁 (ser alltid ut som Sid i "ice age" på bild 😂
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Joysan

- Make each day count!

RSS 2.0