Vecka 3.

Första veckan med 10-veckors-program och delmål ett, att springa milen på 65 min. Känner mig taggad. Ska bli roligt att se hur det går 🤓. Genom "Olgas utmaningar" och hennes mentala övningar har jag kommit fram till att det är väldigt viktigt för mig att jag når mina mål. Lite läskigt att upptäcka vilken prestationsmänniska jag är egentligen 🙈. Sätter mitt eget värde i prestationen och når jag inte mål (och gärna lite till) så är jag inte bra nog. Vet ju självklart att det inte är så men behöver definitivt jobba med mina höga krav... Kommer jobba med mig själv här under tidens gång med andra ord 😉. Om tio veckor vill jag känna att jag har gjort mitt allra bästa för att nå mitt mål...än sen om det diffar några minuter...

 
Tisdag
 
Korta intervaller på crosstrainern. Ingen skillnad mot tidigare veckor 😊. Skönt att börja perioden med det passet. Tycker ju trots allt att de där intervallerna är roligast!
 
Fredag 
Långa intervaller. Tvingade mig själv att bara köra när jag kom hem från jobb och mathandling vid 19.30. Heja mej! Kort pass på 20 minuter och det är en av argumenten jag använder mot mig själv när tröskeln till att träna känns hög..."det är bara 20 minuter, se till att få det gjort bara!" Funkar nästan alltid!
 
Söndag
Veckans långpass. Känns såklart inte som något jättelångt pass, men 30 minuter på crosstrainern blev det och tack vare det klarade jag även denna vecka mitt lilla mål att göra minst tre pass per vecka. Så. Skön. Känsla.
 
Ser verkligen fram emot min nya träningsvecka. Dels för att jag tycker att det är så roligt att följa ett program, men också för att jag denna vecka får belöna mig själv med något eftersom jag då hållt igång i fyra veckor. Hurra!
 
 
 



Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Joysan

- Make each day count!

RSS 2.0