Ekorrhjul och revansch.

Veckans träning blev lagt på den senare delen av veckan...ibland får man liksom inte till rutinerna när man ska få ekorrhjulet att snurra och då blir det oftast träningen som blir lidande. Inför veckan som varit hade jag dessutom inte heller lagt upp min planering vilket resulterade i att jag trodde att det skulle vara riktigt skitjobbiga pass så jag blev trött bara av att tänka på det. Mitt första pass fick jag därför inte till förens onsdag kväll. Korta intervaller där jag skulle springa 1 min, joggvila en minut och detta totalt 6 ggr. Veckans andra pass blev i fredags morse och då skulle jag springa i prattempo 3 km. 


Heeelt ok pass om du frågar mig. 

Och så kom då söndagens pass...det jag tränat inför, att springa en mil på 65 minuter. Hoppades på att slippa motvind. Fick inte riktigt som jag önskade men däremot fick jag vårluft med strålande sol! Härligt! 

Sååå, klarade jag mitt mål? Nej, tyvärr. Sprang på 67 min vilket var en förbättring på 3 minuter från förra veckan. Är nöjd för att jag förbättrade mig och för att jag återigen sprang en hel mil, är inte nöjd för att jag var två minuter ifrån mål...analysnörden i mig går igång och det finns ett par orsaker som gjorde att jag inte klarade tiden; att jag inte kunnat hålla mitt program pga att jag var sjuk hela februari. Och så motvinden. Fasen vad jobbigt det blir! 

Hursomhelst, nu har jag en veckas "paus" innan jag hoppar på nästa 10-veckors-program, den pausen la jag in dels för att jag ville ha en vecka där jag inte var program-bunden...men också för att ge mig själv en revanchvecka om jag, som nu, skulle hamna så här nära mitt mål. Så nästa vecka kör jag igen, nu ska jag definitivt klara det! 

Hoppas du har haft en fin vecka! Ska du träna något? 







Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Joysan

- Make each day count!

RSS 2.0